Nezveřejněno

V ČR je DPD předním poskytovatelem expresních a zásilkových služeb. Cílem společnosti je nabízet svým zákazníkům co nejlepší služby. Pro podporu svých procesů při spravování majetku a budov se firma v roce 2012 rozhodla pro zavedení informačního systému PIT-FM, který implementovala společnost pit Software s.r.o. Ten přináší při postupném zavádění jednotlivých procesů zvýšení jejich efektivity a přehlednosti.

DPD jako součást nadnárodní skupiny s denním objemem 2 miliony zásilek

Společnost DPD je součásti nadnárodní skupiny GeoPost, světového lídra na trhu zásilkových a expresních služeb.  Firma Geopost je druhým největším poskytovatelem expresních a balíkových služeb v Evropě. DPD přepraví přes 2 milióny zásilek každý den prostřednictvím mezinárodní sítě. Společnost DPD CZ byla založena v roce 1994 a již počátkem roku 1995 se stala plnohodnotným členem mezinárodní sítě DPD.  V ČR je DPD předním poskytovatelem expresních a zásilkových služeb. Nabízí zákazníkům vysokou kvalitu služeb vnitrostátní i mezinárodní přepravy. Provozní zázemí zajišťující stále rostoucí požadavky zákazníků v České republice obstarává jedno centrální celorepublikové překladiště (HUB) v Praze a síť 13 regionálních dep. DPD distribuční síť tak pokrývá 100 % České republiky.

Nejdříve systém pak postupná implementace

Implementace nového systému ve společnosti DPD CZ započala na podzim roku 2012, a to instalací systému pit-FM ve standardizované podobě, která byla prvním krokem implementace, na které se podílejí vedoucí pracovníci působící ve společnosti DPD CZ. Ti pak předávají pokyny pro používání systému jednotlivým výkonovým pracovníkům. Jednotlivé procesy jsou postupně implementovány v časových etapách pro bližší porozumění samotného systému. Postupným zaváděním je docílena jednak snazší srozumitelnost řešení PIT-FM, ale především snaha o co nejkvalitnější způsob implementace, která nadále pokračuje.

První etapa a provoz technických zařízení budov

V první fázi postupného zavádění systému se zaváděl proces provozu a údržby technických zařízení budov především z hlediska legislativních povinností. Evidencí činností revizí a kontrol na jednotlivých areálech regionálních dep včetně provádějících subjektů má pomoci při hlídání jejich termínů provádění a možností vytváření časových harmonogramů s finančními náklady. Tento proces je důležitý zejména pro vedoucí pracovníky správy majetku a budov, kteří mají k dispozici potřebné informace na jednom místě pro možnosti kontroly a dlouhodobého plánování.

Zavedení dalších procesů do IS

Jak již bylo uvedeno výše, společnost se rozhodla pro postupné zavádění jednotlivých procesů v systému pit-FM.

Další etapy implementace budou následovat:

  1. Elektronická evidence projektové dokumentace
  2. Inventář majetku – nábytek
  3. Problematika BOZP (požární ochrana, rizika a úrazy)
  4. Správa vozového parku
  5. Správa klíčového hospodářství

Vzhledem tomu, že systém je komplexní a využívá řadu modulů pro správu majetku a jejich procesů, lze říci, že v budoucnosti bude možno systém rozšířit o další oblasti. 

"Informační systém musí  být podporou při výkonu prace pro uživatele. Je důležité si uvědomit, že tento systém není určen jen jako úložiště informací - dat. Za daty se skrývají procesy, které je nutno řídit a spravovat. Postupné zavádění jednotlivých procesů je dobrý základ pro kvalitní informační systém ve společnosti"
 
Hlavní přínosy řešení:
  • přístup k požadovaným informacím na jednom místě odkudkoliv
  • sledování nákladů na objekty a jejich vybavení v potřebném členění
  • evidence a zároveň kontrola průběhu jednotlivých procesů